Allmänt

Emmy är framme och markarbetet är igång.

Hej och gomorron
Med dagens teknik har jag kunnat följa min älskade dotter Emmys resa till Australien.
När jag nu inte kan ha henne här hemma med sina andra systrar, så är jag glad att kunna följa henne via snapchatten på telefonen.
 

Där har jag kunnat se när hon mellanlandat.
Egentligen är det både skrämmande och lite festligt vad den där appen ha koll på vad människor gör.
 
 
Vi skrattade lite åt Emmys figur, som hon lyckats få så lik sig själv.
Tryggt och skönt kändes det när jag förstod att hon och Matilda var framme i Australien. Och  när man tittar på kartan så ser det ju inte så farligt långt ut, eller hur? Ett par kliv så kan vi ju hälsa på ....
 

Här hemma mår Stefan lite bättre. Han har börjat provjobba 25% nu. Även om han ännu får andnöd och är i ganska dålig kondition, så börjar det allt se lite ljusare ut tycker jag.
Lite då och då är han ute i grävmaskinen. Han har börjat iordningställa marken där vi planerar det nya lilla huset så småningom.
 

I trädgården var lilla hunden Lykke vild av upphetsning. Hon hade hittat något väldigt spännande och farligt på samma gång.
En stackars liten skalbagge som jag fick rädda undan hennes vilda lek.
 

Dagens citat:
 
Om du är tyst och lyssnar noga,
kan du höra ljudet av Måndag
som vässar sina klor.
 
Själv vässar jag min penna och sparkar igång en ny härlig vecka.
Kram på er
Annika