Allmänt

Arbetsplatsbesök och senaste nytt från Australien.

Hej hej
I förra veckan fick jag följa med ut på fältet!
Alltså med det menar jag att jag fick komma ut från mitt kontor i djupa skogen i Gyllebo och se den riktiga världen utanför. Själva byggarbetsplatsen. Såklart händer det att jag är ute och hälsar på grabbarna någon gång då och då.
Stefan Hantverkarn´s hemsida hittar ni här
 
Den här dagen arbetade några av killarna med att förbereda för en tillbyggnad. Någonstans på Österlen.
 

Stefan, som ju är sjukskriven, slår med "den lätte hammaren". Den här dagen var det en liten rulle papp som saknades.
 
 
 När vi kom dit hade grabbarna precis upptäckt ett "slukhål".
Stackars Tommy höll på att försvinna ner i djupet, och det hade inte varit kul att bli av med personal på det viset ... Plopp och bara borta ...
Skämt å sido ... förmodligen var det ett litet fusk av någon tidigare klåpare. För till och med jag, en enkel kontorissa, fattar att man inte bör göra stenkistor på det där viset.
 

På arbetsplatsen var också min favoritelektriker.
Det finns nog ingen duktigare och trevligare elektriker tror jag.
Det här kan kanske anses som smygreklam, men Peter på Elan El är i alla fall min favorit.
Och hunden Johnnys favorit också. Mer om det kan man läsa här.
 

Sedan drog vi vidare in till min gamla arbetsplats, XL-Bygg, för att beställa mer material för kommande arbeten.
Där på Hans Anders i Simrishamn är det alltid en så skön stämning tycker jag. Lite som att komma hem, eller som att hälsa på en mycket kär gammal vän. Många kära gamla vänner rättare sagt.
Och det tycker nog Stefan också, för han såg verkligen ut att vara hemmastadd ...
 

Senaste nytt från Australien ...
 
Jag har fått lite bilder och lite hälsningar från Emmy och Matilda i Australien. De har hunnit dyka i barriärrevet i Cairns och har åkt vidare ner till något som heter Airlie där de tänker stanna i ett par dagar.
Må väl töser och var rädda om er.
 

Dagens citat:
 
Din dröm har inget
bäst-före-datum.
Ta ett djupt
andetag och
försök igen.
 
Ja, kanske redan idag. Gör något ikväll som du drömt om. Drömmar ska man inte skjuta upp. För se, den där rätta tiden kommer egentligen aldrig, för den är NU.
Ha en fin kväll och kram på er.
Tack för ni kikar in här hos mig.
Annika