Allmänt

Tredje tösen drar ut i världen ...

Hej hej
 
I förra veckan var det dags för mig att ta ännu ett avsked. Det var min mellandotter Amanda som var redo för 3 veckors semester.
Åhhh vad jag unnar henne den här ledigheten. Hela sommaren har hon jobbat och slitet istället för att ta ut sin semester.
Såklart var det var med glädje jag tackade ja till förfrågan om att vara hundvakt. En hund mer eller mindre liksom ....
 

Först gick deras färd till Tyskland, där Amandas svåger, Joel Eriksson, körde en finaltävling i formel 3. Han gjorde en grym helg med en första plats på prispallen.
Totalt slutade han som silverpristagare i hela formel 3:s europamästerskap.
Ett stort grattis Joel.
För er som vill läsa mer om Joel Eriksson och hans formelracing, så hittar ni hans sida här.
 
(bilder nedan är tagna av Mattias Persson. Han är tidernas bäste motorsportfotograf och reporter, och så tycker jag framförallt att han är den gulligaste av dem alla!!)
 
 
 
 
Amanda och Snowie kom hit en kväll förra veckan.
Jag bjöd på enkel kvällsmat, bestående av ostgratinerade smörgåsar och tomatsallad.
 

Sen var det dags för avskedet. Hejdå och goodbye.
Det stor pusskalaset utbröt på mitt köksgolv. Det finns nog ingen liten hund som är så bra på just pussar, som Amandas lilla "Snö".
 

För en kort stund var jag den ensammaste mamman i hela vida världen. Ja, det tyckte jag i typ två minuter innan verkligheten kallade på mig igen. Och med verkligheten menar jag de fyra hundar som såklart kräver sin passning. Och jag älskar det!
 

Att passa ytterligare en liten hund på 2 kilo är inte särskilt betungande. Inte mer än det ansvar det såklart medför att se efter någon annans dyrgrip.
 

Särskilt när min man varit på älgjakt i Småland, så har det varit mysigt med alla de tre små hundarna liggande tätt intill mig i sängen.
Ja det vill säga ända tills jag insåg att det var mer än hundar jag hade i sängen ....
Johnny var oskyldig eftersom han alltid föredrar att tillbringa natten i sin egen säng i tvättstugan.
 

Nu brukar de små hundarna inte få särskilt mycket fästingar och såklart behandlas de alla i förbyggande syfte.
De i familjen som drar till sig mest av det blodsugande spindeldjuret är jag själv, katterna och hunden Johnny. De av oss som vistas mest i skog och mark alltså.
 
Nu vill jag önska Amanda och Jimmy en underbar resa till Karibien.
Jag hoppas ni får njuta av sol och bad och får rå om varandra riktigt mycket ♥
 
-Kanske får ni tillbaka er lilla hund till julhysterin drar igång ...
 
 
Dagens citat:
 
Jag ÄLSKAR de
människor som säger
till en:
"hör av dig när du kommer
fram, så jag vet att du är
välbehållen."
 
Ha en fin dag alla människor där ute,
och var rädda om er alla mina små töser runt om i världen - skriv när ni är framme som vanligt!.
Kram Annika
 
 
 
 
#1 - - Yvonne i Järrestad:

Underbart att dina tjejer är så trygga och självständiga att de vill ut och se sig om - och fantastiskt att de har möjlighet att göra så!
Njut av en fin onsdag!
Kram!/Yvonne

Svar: Ja det är nyttigt att skaffa sig erfarenheter. Men jag märker att de även har sina rötter kvar och det är jag oändligt glad för. Hemma är alltid hemma. De har alltid målmedvetet kämpat för att skrapa ihop sina egna pengar och det tror jag är lärorikt. Ha en fin dag och kram.
Annika Olsson

#2 - - Monne:

Tack för att du delar med dig av fin text o trevliga bilder😊❤️👍kram till er. Hälsa mitt lilla älskade barnbarn Snowie❤️

Svar: Kram till dig och er alla!♥♥♥
Annika Olsson