Allmänt

Min Stefan is back ♥

Hej hej
Efter att ha varit i Småland och jagat älg i en hel vecka så kom han så äntligen hem till mig igen.
Min goe Stefan.
Det var två trötta, glada och ganska skitiga älgjägare som anlände för att lasta ur och packa om här hemma i Gyllebo.
I Stefans blick kunde jag se lite mer liv och ett lite friskare uttryck. Även om han såklart såg trött ut, så var det mer en frisk trötthet.
Frisk luft gör susen mot allt!
 
 

För Stefan blev det ingen älg den här gången. I jaktlaget sköts förstås ett par älgar och Stefan själv fällde två rådjur, som jaktledaren såklart sagt var ok efter en viss tid.
För den uppmärksamme så lägger ni kanske märke till något i bakgrunden på mitt foto här ovanför... 
Grabbarna blev väl mottagna när de kom hem till Gyllebo kan man säga...
 
 
 

Gäckade av de tre Gylleborådjuren virrade de båda jägarna bara på sina huvud.
Själv tror jag minsann att de har ett sjätte sinne, de där djuren!
Och jag kommer nog aldrig att sluta heja på den obeväpnade sidan av leken ...
Men som köttätare är jag för jakt och har inga problem med att det skjuts söta rådjur och älgar egentligen.
... ja, det är knepigt det där med förnuft och känslor ....
 
 
 
Nåväl, det var härligt att ha maken hemma igen. Och i ärlighetens namn började jag faktiskt tröttna på alla de foto han skickade till mig därifrån Småland. Ett foto från varje jaktpass han satt på.
En bild från varje jakttorn med bössan i nederkant av fotot...
Även om jag älskar naturbilder, så började de liksom att kännas lite tråkiga.
 

Även om det har varit ganska skönt att få rå sig själv en hel vecka , så var det förstås väldigt härligt att få hem honom.
För hur det än är så tycker jag bäst om att ha honom här hemma.
Någon att prata med, även om han oftast inte lyssnar.
Någon att laga mat till, för mat det tycker han om!
Någon att älska helt enkelt!
Och någon som tycker lite om mig också.
Min älskade Stefan.
 

Och såklart blev alla pälsbollar också överförtjusta över att ha sin "soffkompis" tillbaka.
Johnny blev såklart också glad!
 

Dagens citat:
 
-Det finns ingen nyckel
till ett lyckligare liv ...
-Det kanske inte är låst ...
 
Nej, det är inte låst! Jag tror att vi alla kan välja att fokusera på de saker i livet som är bra. För det finns alltid något som faktiskt är bra.
I allas liv.
Vi kan alla välja lyckan.
Gör det. Välj lycka!
 
Ha en lycklig dag.
Kram Annika
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Yvonne i Järrestad:

Det kom jag på för flera år sen, att jag kan välja lyckan. Mitt i cancereländet slog tanken mig - jag kan välja att vara lycklig! Men, jag har märkt att det är oerhört provocerande för många när jag säger så. Att man kan välja.
Må så gott! Kram och trevlig helg!/Yvonne

Svar: Så härligt. De människor som blir provocerade borde lära sig mer om tankens kraft och vad den bevisligen kan göra. Man kan välja sina tankar, för tanken är det enda vi själv kan styra helt och hållet. Vissa behöver bara lite mer träning. Vi är vad vi tänker - vilket de flesta elitidrottsmänniskor fått lära sig, för att komma dit de vill. Så glad för att du ger cancerjävulen i knäpp på näsan. Kram.
Annika Olsson

#2 - - Åsa:

Du är underbar

Svar: Och det är du med. Kram!
Annika Olsson

#3 - - Monne❤️:

Tack för fin text o härliga bilder😊Då är ordningen återställd o livet går vidare. Otroligt att rådjuren kom så nära😉lite vanskligt😳 Härligt med alla fina djurbilder o era parbilder💞Ha det bra, kram Monne🍀

Svar: Japp, nu går livet på som vanligt.Haha ... du menar vanskligt för rådjuren väl - med tanke på de två byssor Stefan håller i vardera näve. Ha det bra själv och en stor kram.
Annika Olsson

#4 - - Yvonne i Järrestad:

Det kom jag på för flera år sen, att jag kan välja lyckan. Mitt i cancereländet slog tanken mig - jag kan välja att vara lycklig! Men, jag har märkt att det är oerhört provocerande för många när jag säger så. Att man kan välja.
Må så gott! Kram och trevlig helg!/Yvonne