Allmänt

Kontorsråttan.

Gomorron sköna måndag.
Äntligen är det måndag igen och dags att sparka igång arbetet.
Som många nog vet så jobbar jag på min mans byggfirma. Stefan Hantverkar´n AB.
I alla fall har många hört att jag säger att jag jobbar.
Egentligen är det ingen som med sina ögon verkligen har sett att det där stämmer. Så fort det kommer någon hem till mitt kontor så slutar jag ju genast med det jag håller på med ...
Men faktiskt, i förra veckan jobbade jag på - fullt synligt -  med arkiveringen av 20 års papper på vårt lager.
 
 
Japp, jag är en hamster och tillika en vän av ordning. Åtminstone då det handlar om papper och bokföring.
Även om jag är fullt medveten om att man inte behöver spara sina räkenskaper så här länge, så tycker jag att det kan väl inte skada. "Om plats finnes", som flickan sa ....
Nu har jag fått ett enkelt, men fint arkiv, så den här dagen var det dags att plocka upp alla pärmar från de numrerade flyttkartongerna.
 

På lagret rådde full aktivetet den här regniga dagen.
Det snickrades och bankades. Det var chefen själv. Han ni vet, som just nu slår med en lite lättare hammare.
Jodå, han är ännu delvis sjukskriven, men för kameran måste han såklart göra sig till.
 

Två av våra snickare var också igång inne i verkstaden.
Glada förkunnade de att just den här dagen var de båda smeder istället. Sedan svetsade de på för glatta livet.
Underbart med tusenkonstnärer i företaget.
 

När mitt arbete var klart var det tid för lunch. Och när matintaget var klart så körde jag tillbaka till mitt Gyllebo, medan pågarna fortsatte med sina projekt.
Nya papper väntade på mig hemma på mitt lilla kontor. Det är väl märkligt hur mycket post och papper det kan bli. Jag menar ändå slarvar ju posten bort en stor del nu förtiden. Fast då måste det ju skickas påminnelser istället så då blir det ju ännu mer papper...
 
 
 
Jag älskar verkligen "mina pågar". Alla grabbarna på företaget, precis varenda en av dem!! 
 
Dagens citat:
 
10 saker som inte kräver utbildning och talang
  1. Komma i tid
  2. Attityd
  3. Vara förberedd
  4. Anstränga sig
  5. Arbetsmoral
  6. Kroppspråk
  7. Energi
  8. Passion
  9. Öppen för coaching
  10. Göra det lilla extra.

 

På Stefan Hantverkar´n AB  har vi såklart alla dessa egenskaper OCH dessutom utbildning!

Vår hemsida hittar ni här

Just den här måndagen är lite speciell. Säkert är det många som har tagit ledigt just idag och sitter på pass ute i skogen runt om i vårt land. Med orangefärgade mössor, svettiga fingrar och och bultande hjärta väntar de på något stort.... För idag börjar ju älgjakten!!

Hos oss är chefen - min Stefan alltså -  ledig för just det. Älgjakt i Småland.

Till min älskade Stefan och till Kenta, "Nisse Ghandi", Linus, Kalle och alla andra gubbar där uppe i Småland vill jag skicka en särskild hälsning. " En riktig skitjakt på Er"!!

 

 

Ha en underbar måndag kära ni.

Kram

"den glada kontorsråttan" Annika