Allmänt

En het potatis och höstpiffat på Dodevägen.

Hej hej
Ibland när det är fredagskväll och vi ska mysa till det med något gott, då är det som om musten bara går ur mig. Det liksom bara pyser till och all kraft försvinner.
Känner ni igen det? Är det så för er också?
Egentligen hade man planerat något gott och avancerat. Något vällagat och lyxigt. Men efter en stressig vecka så känns det nästan omöjligt.
Det händer att jag har sådana fredagar ...
Då gör jag det enklaste enkla. Jag tänder en massa levande ljus och lägger in en potatis i ugnen.
 

Det kan egentligen inte bli enklare. Lite tillbehör som man gillar och något gott att dricka.
 
Jag brukar göra lite vitlökssmör till. Så gör jag en enkel röra med finhackad rödlök  lite småtärnad, rökt kassler och en burk philadelphiaost. Jag kryddar med svartpeppar och kanske en liten skvätt vispgrädde och bara rör runt. Mums, mums
Det som blir över på röran är jättegott att ha på en knäckemacka till frukost nästa morgon.
 

När vi var på Ullared så gjorde jag en "större" investering. Jag köpte en utelykta som jag tyckte kunde lysa upp vid vår veranda. För visst ser det välkomnande och mysigt ut när det brinner ett ljus vid dörren när man kommer hem till någon?
Och snart är det "Österlen Lyser" i vår del av Skåne, så då passar det bra med lite mer upplyst runt huset.
Nu får vi bara se hur lång tid det tar innan hunden Johnny har stormat ut och sprungit omkull den här lyktan ...
Spänningen är olidlig varje gång han rusar ut!!
 

Dagens citat:
 
Att argumentera med en idiot
är som att spela schack med
en pingvin ...
Det spelar ingen roll hur bra
du är för fågeldjäveln kommer
ändå att skita på brädet
och sedan strutta omkring
som om den vunnit.
 
Ja, vi har väl alla varit där i den situationen.... hahaha ...
Ha en skön start på veckan.
Kram Annika
 
 
 
 
 
 
#1 - - Yvonne i Järrestad:

Du/ni verkar ha det så trevligt och fint hemma. Mysigt!
Vi har också många lyktor. I fönstren i muren, utanför muren, i någon plantering och vid ytterdörren. Så fina att tända för att välkomna gäster!
Nu har jag ledig vecka, vilket är underbart. Fast ledig och ledig... Minst en dag kommer att gå åt till att rätta 45 prov i so, om Norden. Men jag vill ju ge eleverna respons så snart som möjligt. Idag ska jag sy en kjol till Rolles dotter Pauline. Hon ska ha den i morgon, så jag får nog sätta fart..!
Kram! /Yvonne

Svar: Åhhh tack. Det är mysigt med ljus tycker jag. Duktiga du som kan sy. Jag och symaskinen är inte alltid de bästa vännerna. Men skam den som ger sig. Ha en fin dag och kram.
Annika Olsson