Allmänt

Another One Drives a Duster.

Hej mina kära vänner.
Minns ni att jag i april for iväg och köpte en sprillans ny bil?
För det hade jag själv nästan helt totalt glömt bort. Men det går att läsa om här .
 
I förra veckan ringde en kille och lät meddela "den är här nu"!
Min nya, chokladbruna Dacia Duster!
 

Det är såklart något alldeles särskilt med en ny bil.
Fast det här med bilar är inte längre något som jag är sååå intresserad av. Inte så att jag vill lägga hur mycket pengar som helst på det. En bil ska starta, rulla och den får mer än gärna vara fyrhjulsdriven.. för i smyg älskar jag ju snöstormar ... Med dessa egenskaperna så är jag ganska nöjd faktiskt!
 
Annat var det när jag fyllde 18 år och köpte min första egna bil. En röd Toyota Corolla.
Wowww .... så glad jag var för den där bilen. Begagnad med en massa skönhetsfel, men så fantastiskt fin i mina ögon.
Jag körde kaxigt omkring här på Österlen i en fart som var ganska mycket mer än den tillåtna. (usch ja, jag blir mörkrädd bara jag tänker på det... )
Jag kan än idag inte förstå hur den lilla skruttiga bilen kom upp i så hög hastighet. På den tiden fanns inga hastighetskameror, det enda man aktade sig för var om man skulle råka möta "Ola Polis"...
I den röda Corollans bakruta hade jag klistrat fast en gul dekal där det stod med röd text: "Rökare av marijana får en dålig banan"..... haha .... kom inte och säg annat än att jag var ganska smart redan då ....
Ja, vem minns inte sin allra först bil?
 

Nu hade alltså min nya bil kommit och var redo för leverans.
Jag hade fått bestämma allting själv. Allt från färg till utrustning.Och då hade jag valt att ta bort en massa onödigt lullull, saker som jag ändå aldrig använder ....
Farthållare ville jag inte ha, för farten kan jag hålla själv. Inte heller GPS var något jag tyckte jag ville lägga pengar på. Hastighetsmätaren gick inte att välja bort, och tur var kanske det.
En lagom bil till ett överkomligt pris helt enkelt!
 

Min kaffebruna Duster har jag valt att köpa i Sjöbo på Bil-Bengtsson.
Även om många sett ganska skeptiska ut beträffande den bruna färgen så är jag själv så väldigt nöjd.
Jag älskar ju både choklad och kaffe .... Brun kan aldrig bli fel.
Och tvätten sköter ju Stefan.
För se - jag tvättar hans kalsonger så tvättar han min bil. Avtalet sedan länge!
 
Jag kan varmt rekommendera den proffsige, unge kille som tog hand om min bilaffär.
Fråga bara efter Simon i Sjöbo.
 
 
Även om jag köpt en ny bil så är mitt bästa fortskaffningsmedel ändå alltid apostlahästarna.
Inget går upp mot att vandra i naturen. Gå, strosa, ströva ... Ljuvligt!
Bilen är ju bara ett redskap för att spara tid och kraft.
 
 

Dagens citat blir en gammal favorit:
En gammal indian sa en
dag till sitt barnbarn:
Två gamla vargar krigar inom
oss alla.
Den ena är rädsla och hat
och den andre vargen är
kärlek och fred.
Vilken varg vinner? frågar
barnbarnet. Den gamle
indianen svarade;
Den vi matar.
 
Hoppas ni får en fin dag.
Kram på er
Annika
 

p.s (=Påtänkte Senare)
Och om någon nu skulle möta mig i min nya bil så behöver ni inte heja på mig. Jag vinkar ändå aldrig tillbaka på andra bilar. Jag är urkass på just det. Jag tänker liksom bara inte på att det sitter andra chafförer i de bilar som jag möter, och långt mindre att det kan vara någon som jag känner... sorry.
 Och till "Ola Polis" och andra poliser som händelsevis läser min blogg, vill jag säga att jag numera är ett laglydligt fruntimmer i mina bästa år, så det är bättre att spana efter större förbrytare. 
d.s (=Den Samme)
 
 
 
#1 - - Emmy:

Vad fin den är!!

#2 - - Emmy:

Vad fin den är!!

Svar: Åhhh tack vännen. Jag sa ju att brun skulle bli fin! Älskar dig över allt ♥
Annika Olsson

#3 - - Anonym:

härlig känsla ändå med ny👍🏼 Me det måste va åldern ..... gick också o köpte helt ny för en månad sedan 🙈. Men så stolt man var över sin första bil! Själv hade jag en vit golf med svarta stripes också var den sådär äckligt spygrön på insidan (för den var omlackad till vit).
O den gick också fort.....

Svar: Haha underbart Pernilla. Det är något alldeles särskilt med den första bilen. Måste vara frihetskänslan. Kram och ha en fin dag.
Annika Olsson

#4 - - Anonym:

//kusin Pernilla (ser jag blev anonym.... 😡

#5 - - Görel:

Så fin färg!! Renee och jag tittade också på en Duster!
Kram

Svar: Ja jag älskar den bruna färgen. Du glömmer inte att bara andas idag .... ingen stress, ingen oro bara djupandas. Kram.
Annika Olsson