Allmänt

När sjön ligger blank som en spegel.

Hejsan.
Det var en morgon i förra veckan som var lite extra härlig. En morgon då det var helt lugnt. Inte minsta lilla vindpust kunde anas.
Det var sådär extra vackert också och sjön låg blank och stilla som en spegel.
 

Innan vi kom ut så var hundarna i vanlig ordning helt galna och uppspelta.
Alla tre sitter de alltid på rad utanför badrumsdörren när jag gör mig iordning för våra promenader.
Mer optimistiska kamrater får man då leta efter.
 

Precis utanför fritidsområdet håller man på med skogsavverkning.
Ljust och fint tycker jag att det blir där.
Och vilken guldgruva i all den fina stocken.
Jag älskar skogsbruk, doften av färskt virke och ljudet av motorsåg ... men så är jag också en skogvaktardotter.
 
 

Skogen som finns runt sjön får dock inte avverkas.
Det området är ett naturreservat, och allt ska bara växa och dö i sin egen takt. Jag älskar att det är så!
 

Den här morgonen kändes det nästan trollskt där nere vid sjön.
Vattnet var blankt som en välpolerad spegel och de sista löven på träden lyste i de underbaraste färger.
 

Jag tror att det är så att man ser det man vill se ...
Den här morgonen såg jag många tecken på kärlek.
 
 
Snart är årets vackra höstskrud ett minne blott.
Jag älskar den här ljuvliga årstiden så mycket.
 

Jag som ju är sugen på lite julsmaker nu, har passat på att baka lite muffins med pepparkakssmak.
En mosad banan och lite citronglasyr gav kakorna en spännande smakupplevelse.
 
 
Receptet hittade jag i en liten bok som heter 500 muffins.
Som alternativ mosade jag en banan och rörde i äggsmeten. Jag hade bara vanligt vetemjöl och mitt farinsocker var mörkt, men det gick bra ändå.
Den kanderade ingefäran hoppade jag över och florsockret var lite klumpigt.... man tager vad man haver!
Gottigottgott!!
 
 

Dagens citat:
Vissa människor ser saker som
de är och säger varför?
Andra drömmer om saker som
aldrig funnits och säger
varför inte?
 
Hoppas ni tar tag i dagen och gör något spännande av den. Tänk ut något kul och säg "varför inte".
Kram Annika
 
 
 
 
 
#1 - - Paula:

Underbara bilder du bjuder på. Så positiv du verkar vara det känns skönt att läsa. 👍❤️

#2 - - Paula:

Underbara bilder du bjuder på. Så positiv du verkar vara det känns skönt att läsa. 👍❤️

#3 - - Paula:

Underbara bilder du bjuder på. Så positiv du verkar vara det känns skönt att läsa. 👍❤️

Svar: Tusen tack! Ja, jag är nog ganska positiv och levnadsglad. Du är så välkommen till min blogg.
Annika Olsson

#4 - - margarethavilhelmsson:

Underbara bilder, det är så vackra färger på hösten och fina hundar.

Svar: Tusen tack. Kram
Annika Olsson

#5 - - Tess:

Åh, vad härligt det ser ut! :)

Svar: Ja det är så underbart att vandra i naturen på hösten.
Annika Olsson