Allmänt

Kal P Dal och katten Felix

Hejsan
Här hemma hos oss bor det en gentleman.
Och då menar jag varken min man Stefan eller hunden Johnny. Nej den jag syftar på är vår katt Felix.
Vi har två katter. En vanlig bondkatt. Hon heter Judith och kom in i vårt liv genom en slump.
Så har vi då katten Felix. Han är en kastrerad main coon blandning som föddes på en rottweilerkennel.
Det är Felix som är gentlemannen i familjen. Med full respekt och hänsyn låter han alltid lilla Judith gå före till matbuffén.
Tålmodigt sitter han bara och väntar på sin tur.
 
Katternas lilla smörgåsbord står alltid uppdukat på vasken i mitt grovkök. Där får det vara i fred för hundarna och där gör det inget om katterna sitter på vasken och äter.
 

Kanske kan det vara så att katten Felix inte alls är någon gentleman ...
kanske är det så, att han bara är tidernas toffelhjälte!
 

I helgen har jag varit på en musiktillställning på Arenan i Malmö.
Det var en hyllning till en av mina favoriter från tonåren.
En hyllning till Kal P Dal.
Då när jag var fjorton år, då älskade jag alla hans låtar. Varenda text kunde jag utantill och jag var nog i himmelriket när jag fick se honom live på Tingvalla i Tomelilla.
Än idag finns det gulnande urklippet kvar i mina gömmer ....
 

Den här kvällen blev som en flaschback tillbaka till min ungdom.
Alla de gamla härliga, skråliga skånska låtarna kunde jag ännu texten till ...
"Jonnie, va gör du" - "Blåa Skor" - "SJ" - "Raka rör" ....
 
Det blev en härlig kväll med Pedalens pågar, Sven Melander, Danne Stråhed... mfl.  Sist men inte minst, Nic Schröder som gjorde ett fantastiskt uppträdande som Kalle Pedal.
En fantastisk kväll.
 

Ja det är nog så att ålder bara är en siffra. Trots att det gått mer än 38 år sedan jag nästan rockade röven av mig till den här galna musiken, så kändes det som igår.
 
Dagens citat:
 
Starkare är den kärlek som uppstår
ur längtan - än den som hålls
levande av minnen.
 
En kort stunds tillbakablick till gamla  tider får räcka. Nu längtar jag efter nya upplevelser och äventyr.
...fast det utesluter förstås inte att jag nu för tillfället spelar en lista på Spotify som heter "Till Mossan"...
Ha en fin dag.
Kram Annika
 
 
 
 
#1 - - Joanna-livet med Aspergers syndrom & Bipolär sjukdom typ 2:

Så fina bilder på kissarna

Svar: Tusen tack. Ja, det är fina kissar. Kram.
Annika Olsson

#2 - - veckomagasinet anne von porat:

riktig söt katt

Svar: Tack. Ja han är jättefin, min Felix!
Annika Olsson

#3 - - Linnéa:

Wow vilket positivt och taggande inlägg!

Vad kul! :)

Vad duktig du är på att fotografera!

Katter är så fina.

Svar: Tusen tack för dina berömmande ord. Kram och ha en fin dag.
Annika Olsson