Allmänt

Ett ovanligt fenomen.

Hejsan.
Hur har ni det nu i den mysiga adventstiden?
Jag har fått upp lite ljus i mina fönster. Åren har gjort sitt med mina ljusstakar. Några stjärnor ska bytas ut mot nya ljusstakar istället. Renoveringen förändrade förutsättningarna och stjärnorna som var av papper såg inte längre så roliga ut. Men såklart fick de leva kvar uppe i Lillebo istället. I vår lilla friggebod pryder de nu sin plats.
Jag hoppas de nya kommer i veckan, så då ska jag visa er.
I helgen hoppas jag också att vi får tag på en liten julgran som ska lysa upp utanför husknuten.
 

En morgon när jag var ute och strövade med Johnny såg jag det där speciella fenomenet som man ibland kan se här i Gyllebo.
Det kallas för håris. Det ser precis ut som om det växer kritvitt hår ut från en trädgren.
Jag har förstått att det inte är helt vanligt och att förutsättningarna måste vara helt rätt för att sådant här vätteskägg, som det också kallas för, ska kunna bildas. Temperaturen ska ligga på 0 grader och marken ska vara snöfri.
Visst ser det roligt ut med den här isullen?
 

Just den här morgonen var det förrädiskt halt på marken. När jag och Johnny smög över spångarna vid sjön fick vi gå med små pyttesteg båda två för att inte dratta på rumpan.
 

Men vi klarade oss utan större fadäser.
Inga vurpor eller andra missöden den här vackra morgonen.
 

Dagens citat:
 
Ett leende är ett fönster i ditt
ansikte för att visa att ditt
hjärta är hemma.
 
Jag önskar er en finfin dag. Och möter du någon som ser ut att ha tappat sitt leende, ge honom ditt!
Kram Annika
 
 
 
#1 - - Anonym:

Hej! Alltid lika trevligt att läsa din blogg. Dina citat är så träffande och fina💕. Susanne🙋

Svar: Tusen tack, så glad jag blir. Önskar dig en härlig dag. Kram
Annika Olsson

#2 - - Jennie:

Fina julbilder du har

Svar: Tack❤
Annika Olsson