Allmänt

Ett färdigt badrum.

Hej hej
Under tiden som jag varit ute i skogen och "lekt krig med grabbarna" så har livet fortsatt att rulla på här hemma på firman. Det har renoverats, byggts och fixats.
Ett nytt badrum har blivit klart åt en kund någonstans på Österlen.
 
 
Visst är det fantastiskt vilken skillnad det kan bli. Från i stort sett bara ett mörkt, murrigt skal av grov betong och sten, till ett inbjudande varmt badrum med golvvärme och fräscha plattor.
 

Även hallen fick sig en makeover och jag tror nog att vår kund var mer än nöjd.
Tjusigt, eller hur!
 

Själv har jag jobbat mig igenom de där pappersbunkarna som växt i onaturlig takt på kontoret.
När alla vänner skickade bilder på sina halloweenpyssel kontrade jag med en bild på mitt lilla pyssel ...
 
 
Men allting har en ende! Ja utom korven då, som ju har två.
Frisk luft i skön natur skapar ny energi åt trötta hjärnor. Pyttesmå rundor har hunnits med.
 
 
Dagens citat:
 
Det handlar inte om hur
pampig villa du har,
det handlar om hur
lyckligt hem du har
 
Så sant, så sant 
Särskilt idag när vi överallt bombaderas med inredningsmagasin, inspirationsbloggar, renoveringsprogram på TV ... Det ena tjusigare än det andra.
Glöm då aldrig bort att lyckan inte kan köpas för pengar. Lyckan bor inte i det nya badrummet eller det välstylade köket. Lyckan bor i samvaron med dem vi älskar och håller av.
Hitta glädjen i att renovera och skapa vackra hem, men låt det inte bli det viktigaste i livet.
Pausa, skratta och lev. Hitta humorn och ta saker för vad det är - för det mesta som inte har med liv att göra, är ju faktiskt bara bagateller. Döda ting.
 
Vill ni har hjälp med just er renovering här på Österlen, så finns vår hemsida med våra kontaktuppgifter här.
 
Ha en fin fredag kära vänner
Kram Annika
 
 
#1 - - Yvonne i Järrestad:

Så sånt så. Lyckan finns i vår vardag, här och nu. Just nu tittar jag ut och ser småfåglarna fröjdas för jag har börjat mata dem sedan frosten kom. Det är en sorts lycka, att kunna glädjas och njuta av det naturen ger.
Må så gott! Kram / Yvonne

Svar: Åhhh jag älskar också att mata småfåglarna. De senaste åren har jag dragit in lite på matningen. Hunden Johnny blir så avundsjuk på fåglarna att han sätter i sig alla skal och frö som ligger på marken, vilket resulterar en kräkig hund. Ett år hade jag 6 ekorrar som också kom och åt här. Det är lycka!! Kram och ha en fin dag.
Annika Olsson

#2 - - Biggeros:

Det kallar jag förändring!!
Visst är det så att man ställer för hlga krav både på sig själv och hur sin omgivning ska se ut. Jag flredrar lite dammtussar bakom hörnen och strunta ibland i städningen. Ongen blir lyckligare med ett perfekt hem. Jag förstår att du har laddat
batterierna när du tillbringade utomhus med hemvärnet. Så roligt att kunderna blev nöjda med renoveringen. Trevlig helg// kram



Svar: Jag håller så med dig. Jag har ofta ordning och reda, men vid närmare granskning så finns här allt dammtussar både här och där. Kram och ha en fin fredag.
Annika Olsson

#3 - - Joanna-livet med Aspergers syndrom & Bipolär sjukdom typ 2:

Så fint det blev

Svar: Ja det blev det verkligen. Kram.
Annika Olsson

#4 - - JUNITJEJ:

Så fint badrum!

Svar: Tack!! Ja det blev fint - lite piff och styling så är det klart.
Annika Olsson