Allmänt

En färgglad farsdag.

Hej hej.
Dagarna springer iväg och jag har ju alldeles glömt bort att visa vilken färgglad familj jag har.
Det var förra helgen som vi samlades i Brösarp för att fira Fars-dag tillsammans. 
Ingen dag kunde väl passa bättre än självaste Kurt-dagen.
Grattis pappa Kurt.
 

Pappa Kurt hade beställt en kaloribomb i form av en galet god smörgåstårta. Enkelt och så gott.
Vi lät oss alla väl smaka.
 

Lite presenter blev det också såklart.
Jag köpte ett presentkort på Brösarps gästis - för bor man i byn Brösarp på Österlen, så tycker jag att man då och då måste unna sig deras himmelskt goda "äggakaga". Såklart ska pappsen gå på gästis tycker jag.
Han fick även lite blomster av min syster. En sprakande, färgglad bukett, som matchade allt annat färgglatt den här dagen.
 

Minst färgglada den här dagen var väl kanske jag och lilla hunden Snowie.
Men glada var vi allt ändå, även om vår färgskala var mer åt det diskreta hållet.
 

Min käre make missade allt vad farsdag heter det här året.
Istället var han i Småland med sin bössa hela helgen och jagade vilda djur.
Fast det där var ganska bra, för frysboxen ekar inte så tom längre ...
... och visst klär han bra i sin bössa - den där Olsson!!
 
(en gammal bild på oss från glada ungdomsdagar på 1800-talet ... ㋡ )

Dagens citat:
 
Endast en moster
kan ge kramar som en mor,
bevara hemligheter som en syster
och dela kärlek som en vän ...
 
Det viktiga är inte att man firar någon speciell dag, eller så.
Det viktiga är att man samlas och träffas för en stund tycker jag.
 
Ha en fin dag
Kram Annika