Allmänt

Förberett.

Gomorron på er.
Det här är ett förberett inlägg.
Ett sådant där blogginlägg som man kan skriva i förväg och schemalägga.
För jag misstänker att jag den här tidiga måndagmorgonen är mer än lovligt trött.
Hela helgen har jag varit ute på en krigsövning med hemvärnet. Något man kallar för SÖF. 
Ingenstans är man så glad för förkortningar som inom militären. Det snurrar i min hjärna när jag ska komma ihåg vad alla dessa bokstavskombinationer egentligen står för. Men SÖF står för, Särskild Övning Förband.
Och efter en SÖF är man alltid trött! Jättetrött!!!
 

Förmodligen kommer jag den här morgonen att vakna tidigt som alltid. Jag kommer säkert sitta med mitt kaffe och min frukostmacka och vara iakttagen av de två små lurviga pälsbollarna som bor under vårt tak. Jag kan tänka mig att hunden Johnny är minst lika trött som jag själv och slumrar vid sidan om han också.
 
 
 Efter att ha rastat hundarna måste jag ta mig till Malmö. Smärtteamet väntar på mig, och det kommer säkert passa mycket bra efter fyra dygn ute i fält.
 
 
Jag kommer att skänka min fina mamma Ingrid en extra varm tanke den här måndagen. För just den här dagen skulle hon ha fyllt 75 år. Min älskade mamma.
Så innerligt saknad ♥
 

Dagens kanske passande citat:
 
Vila är för de trötta
Sömn är för de döda.
 
Och när jag vilat mig lite, så kanske det kommer ett blogginlägg med bilder från min gröna helg... det vet man aldrig. Annars får jag helt enkelt göra en målande beskrivning med ord.
 
Ha en skön måndag och kram på er.
Annika
 
 
#1 - - Åsa:

har du sett den fråga jag ställde på facebook för ett tag sedan om dom som har djur känner sig bundna o så.Skulle vilja höra din åsikt
älskar din blogg med mycket fiina bilder
ha en bra dag o vecka Med vänlig hälsning Åsa

Svar: Åhhh förlåt Åsa, den frågan har jag missat nu när jag varit iväg. Så klart blir man ganska bunden. Särskilt om man har en stor, livlig hund som är svår att lämna bort. Detta är mitt liv och jag kan inte tänka mig att vara utan djur. När vi åker på semester har vi lämnat vår stora hund på pensionat. Du får gärna maila mig på :[email protected] ,så svara jag så gott jag kan mer utförligt. Kram på dig och ha en fin dag.
Annika Olsson

#2 - - Görel:

Åååhh.....då är jag nog död! :D

Svar: hahaha .... nej, det trpr jag inte.
Annika Olsson