Allmänt

Hemma hos oss igen.

Hejsan.
Äntligen är han hemma hos oss igen. Som vi längtat!!
Och med "vi" , så menar jag såklart jag, "småtöserna" Molly & Lykke och Johnny.
Välkommen hem Stefan ♥
 

Vi steg upp tidigt, tidigt den här morgonen och tog den snabbaste morgonrunda vi någonsin gjort.
Sedan var det tre snopna hundar som fick stanna hemma när jag begav mig till Lund för att hämta hem vår älskade Stefan.
Slangarna var bort från hans halspulsåder och kvar var bara ett litet tryckförband.
Jag tittade lite skeptiskt på den där vita, fjuttiga lappen och la på minnet det rejäla tryckförband jag alltid har liggande i höger benficka på mina militärbyxor....
 

Såklart var det en medtagen "gube" jag fick med mig hem. Kanske inte helt konstigt efter 2,5 vecka i en sjuksäng.
Han såg i alla fall väldigt nöjd ut där han sedan strosade runt i vår trädgård. Han tog sig en macka, kollade värdena i poolen och bara mös.
 

Sin födelsedagslivboj kom upp på en hedersplats, och det där med badkläder är inget Stefan är så noga med, så texten var såklart vald med omsorg. "Kläder frivilligt"
 

Borta på grannens tomt låg bocken och glodde slött på mig. Kanske var han väldigt medveten om att områdets storjägare ännu var för trött för att ladda bössan, eller så visste han att än var det långt till augusti.
Vacker var han i alla fall, där han låg i solskenet under den klarblå himmeln.
 
 
Dagens citat:
 
Varje dag
varje natt
i varje görande
i varje varande
har jag med en bit av dig.
Du finns i min grund.
Du har blivit en del av helheten
som är Jag.
 
Idag kommer jag ha massor att ta igen på mitt kontor, men det gör mig alls ingenting. Att veta att jag har Stefan hemma och jobb som ligger framför mig, det är ju bara helt fantastiskt. Motsatsen vore ju alldeles förfärlig.
Hoppas ni också har saker att vara glada för idag och snart, mycket snart väntar midsommarbestyr.
 
Kram på er.
Annika
 
 
 
 
 
#1 - - Anneli:

Önskar er en härlig o fantastiskt försommar/midsommar fri från sjukdomar o annat elände. Idag drar årets mest intensiva jobbevecka igång för mig. Kram Anneli

Svar: Ja det förstår jag att det är er mest intensiva period .... men det blir kanske ändring snart ... Jag önskar er också en fin midsommarvecka och hoppas att ni får chans att stanna upp och njuta lite. En stor kram till dig och familjen.
Annika Olsson

#2 - - Anonym:

Så skönt att se att Stefan är hemma. Nu är det bara vila som behövs och dina omsorger. Ha det gott. KRAM till er båda.

Svar: Ja, nu är det återhämtning som gäller för honom. Ett lagom arbete då är väl dammsugning tycker jag ... Kram tebax.
Annika Olsson

#3 - - Yvonne i Järrestad:

Så fint att läsa det du skriver. Du är så härligt positiv och du tycks ha helt rätt inställning till livet. Det gillar jag! Det är gott att ha styrkan att orka ha det. Må väl och njut av livet tillsammans med din Stefan.

/Yvonne

Svar: Tusen tack. Ja, det gagnar ingen att se saker och ting i mörker. Vi måste ta tillvara på livet även i motgång. Jag önskar dig detsamma. Kram.
Annika Olsson