Allmänt

Vardagslunk i semestertid.

Hej och gomorron.
 
Jag hoppas att ni alla har det riktigt skönt så här mitt i sommaren.
Hos oss går livet sin gilla gång. Vi tar allting lite lugnare än vanligt och njuter lite mer på hemmaplan.
Andréa är ju hemma några dagar och det händer att även någon av mina andra döttrar tittar hit.
Små stunder av ren och skär vardagslycka för alla oss i Gyllebo, två och fyrbenta.
 
 
Oftast när det är sommar, så väljer vi faktiskt att stanna hemma på vårt kära Österlen.
Det är verkligen så att fast det är lite kyligt och dåligt väder på andra ställen, så känns det som om det alltid är snäppet varmare hos oss ...
 
 
Att hela familjen bara är hemma och myser och såsar runt i trädgården, uppskattas inte minst av hundarna och kanske mest av Johnny....
 

Oftast är det nog bara jag själv som knorrar lite över att fira semestern hemma, med all markservice som jag tycker ligger på mina axlar. 
Men visst är det mysigt att bara vara hemma och gå och dra i sakta mak.
Luncha lite, lyssna på en bok och bara känna sig lös och ledig.
 
 
Jag har hunnit lyssna på ett par böcker i sommar.
Först ut var en bok som heter "Allt för min bror". En sann historia om en pojke som hamnade i koma.
En annan bok som jag gillade ganska mycket var Tilde De Paulas "Tiden läker inga sår".
Två böcker från riktiga livet. Nu väntar en helt annan sorts bok på mig ...
 

I trädgården avlöser blommorna nu varandra.
Jag älskar verkligen att rota runt i jorden. Att dra bort lite ogräs, pyssla och greja. Det finns inte tillstymmelse till trädgårdsplanering utan det blir lite som det blir när jag planterar nytt, delar plantor och arrangerar i rabatterna.
 

Blomman jag fick av min söta granne i våras tycks verkligen gilla mig. Den är sådär fullsmockad av blommor så jag nästan är rädd för att dess grenar ska brytas av.
 

Dagens tänkvärda:
 
Trots att vi aldrig haft så mycket fritid
och aldrig levt så länge - har vi aldrig haft så bråttom.
 
Ja visst är det galet vad vi strävar efter en massa saker hela tiden.
Hela tiden längtar vi efter nästa grej i våra liv ... Vi längtar livet av oss.
Jag tror att man måste stanna upp och njuta av nuet. Här och nu!
Glöm inte bort det kära ni!
 
Ha en fin dag.
Kram Annika
 
 
#1 - - Åsa:

HEJSAN
Gud vad jag älskar din blogg med så vackra bilder
I går var jag på stan på förmiddan o på eftermiddan så satt jag ute o sola
träffade alla underbara grannar med på gården som jag älskar så!
önskar dig en trevlig dag min vän kramisar

Svar: Så kul att du gillar att kika in här. Det hörs som du har härliga dagar och tar vara på allt du har runt dig. Det är bra - det ska man göra. Jag önskar dig en fin dag och en stor kram.
Annika Olsson

#2 - - Yvonne i Järrestad:

Visst måste vi njuta av och i nuet - det är viktigt! Vi är också mest hemma, trivs här. Gör små utflykter. Idag ska jag till Skarhults slott. Det blir säkert både roligt och intressant!
Kram! /Yvonne

Svar: Åhhh så mysigt. Jag har hört så mycket positivt om Skarhult ... att det ska vara så trevligt. Du har säkert haft en trevlig dag. En stor kram.
Annika Olsson

#3 - - Yvonne i Järrestad:

Ja, det var verkligen trevligt, informativt och intressant. Rekommenderas!


/Yvonne

Svar: Åhhh, ska åka dit ... någongång .... Kram och ha en fin dag.
Annika Olsson

#4 - - Yvonne i Järrestad:

Jag tror att de har öppet på helgerna en liten bit in på hösten! /Yvonne

Svar: Ska verkligen försöka få till ett besök. Tack för information. Kram kram
Annika Olsson