Allmänt

Hundträning i det gröna.

Hej hej.
Äntligen, äntligen var det tid för vår första hundträning för året, iklädd de gröna kläderna.
Som vi längtat ... särskilt hunden Johnny tror jag.
Han blev alldeles överlycklig när han såg att jag plockade fram alla träningssakerna.
I stället för att i glädjerus bära runt på den lilla frottéhandduk han brukar hugga när han vill visa sina känslor, tog han nu hela mattan som vi har i hallen. 
 

Det var en grå och dimmig dag ute på Revinge.
Jag älskar vidderna där och korna som går lösa över stora områden vid Silvåkra. Korna som där lever som kor ska göra.
Trots att dagen bjöd på mestadels regn, så var det så vackert.
 

Vi fick en lyckad träningsdag med jättebra övningar för både hundar och förare.
Kanske finns det de som skulle beskriva dagens väder som skitväder ... det var inget som vi överhuvudtaget la märke till den här dagen. Vi hade bara skoj! Hundar och människor.
 

På kvällen, hemma i Gyllebo igen, hamnade alla mina militärkläder i tvättmaskinen. Johnny åt sin mat och slocknade med ett fånigt leende på sina hundläppar. Jag tappade upp ett varmt, härligt bad och slog på högtalaren med min ljudbok. Livet är allt bra gott att leva, trots att det drog och ömmade i ryggen efter en dag tillsammans med min turbohund.
 

Dagens tänkvärda ord:
Säg ingenting om dig själv
som du inte vill ska bli sant.
 
Kram på Er
från Mej.