Allmänt

Österlenleden, del 5

Hej och gomorron.
Idag tänkte jag ta er med på fortsättningen av vår vandring längs Österlenleden.
Från Nybrostrand hade vi tappert vandrat på över Hammarsbackar. Det var rejält blåsigt och min frisyr var ett ämne för mycket munterhet den här dagen.
Det var jag och två av mina döttrar, Emmy och Andréa.
 

Mitt hår ja ... efter att ha gått längs den blåsiga kusten ett par timmar så var det som om jag hällt en hel flaska saltspray i mina gyllene lockar. Som vi skrattade åt det där håret....
 

Vi vandrade på, tömde skor och tog klunkar ur vattenflaskorna ... så plötsligt såg vi dem där borta i fjärran...
De välkända Alestenar.
 
 
Vid Alestenar var där mycket turister och besökare som alltid.
En ljuvlig plats som väcker tankar och nyfikenhet.... ja, och leklust.
 

Sedan gick vi ner för backen till Kåseberga.
Där köpte vi vars en jättegod glasstrut och satt en stund och bara njöt.
 
 
Med påfyllda vattenflaskor och nytt energiförråd vandrade vi vidare längs stranden bort mot Löderups Strandbad.
 
 
Så till sist var vi då framme vid den välkända vyn ner mot Löderups Strandbad. Så fantastiskt vacker. Med havet rakt framför ögonen och den lilla minigolfbanan så härligt liggandes mitt i backen.
Nöjda med vår bedrift ringde vi efter vår privatchaufför Stefan, och åkte nöjda och trötta hem till Gyllebo igen.
 

Dagens citat:
 
Mod är att följa vägen
utan att veta vart den leder.
 
Den här dagen visste vi vart vägen skulle leda oss. Vi visst vilket mål vi hade, men inte exakt vad vi skulle se och möta längs vår väg.
Det är så härligt att vandra i vår natur. Man pratar så bra, men ser så mycket och man mår så himla gott!
Kan ni och har möjligheten - ta er tid för en liten vandring!!
Jag önskar er en fin dag.
Kram Annika