Allmänt

Hösten jag inte riktigt är redo för.

Halloj.
Känner ni också så??
Jag brukar alltid vara redo för alla årstider. Men i år är det annorlunda...
Den där hösten känns till att komma alltför fort.
Fast det förstås... min runda runt sjön är alltid lika härlig.
 
 
Alla pratar om att de laddat sina batterier i sommar ...
Mina "batterier" känns precis som mina gamla telefons batteri.
Fast telefonskrället ligger på laddning en hel natt och det står 100% laddat, så tar det bara en förmiddag så är det nere på rött och en text säger ladda batteri .....
 
 

Man borde kunnat pausa från livet ibland. Att stanna tiden för att hinna med mentalt liksom.
Eller så ska man helt enkelt bara backa en liten bit, ta en jäkla sats och ge järnet.
Full fart framåt!
 

Hösten smyger sig på. Den tar inte minsta hänsyn till om jag är redo eller inte.
Egentligen är det ganska skönt. Att slippa behöva kontrollera årstiderna också. För det hade ju blivit förfärligt jobbigt att ha ansvar över en sådan sak.
 
 
Dagens citat:
 
-hur gammal bör man vara för att sluta
dra bort löv från träd och buskar man
går förbi?
frågar åt en vän
 
Jag hoppas ni känner er redo för hösten och att ni känner er laddade och starka inför en lång höst och vinter.
Alla år är olika och mycket påverkas av sånt som händer i livet.
Det finns ett uttryck som jag verkligen tycker om och det är att man ska gilla läget! För vad annat finns att göra?
Att liksom bara surfa med och skratta hjärtligt på de högsta vågorna.
 
Kram på er
Annika
 
 
#1 - - Anonym:

Ja du, det där med att hänga med i livets svängar och kringelikrokar är inte alltid så lätt. Ibland är man ju bara så trött och så sliten. Det är ju också livet. Min känsla att att jag då måste stanna upp lite och andas! Det kan man utmärkt väl göra på en runda runt Gyllebosjön t.ex. ..! Om man hinner... Ja, så där är det ju, man tycker sig inte alltid hinna trots att dygnet alltid har 24 timmar och att du i stort sett alltid kan prioritera när du är utanför arbetstiden.
Må så gott och njut av helgen!
Kram fr Yvonne

Svar: Du har så rätt kära Yvonne. Det är väl egentligen det enda som är riktigt rättvist - det att vi alla har exakt 24 timmar på ett dygn. Själv har jag stor nytta av mental träning, motion och såklart humor. Skratt är så förlösande och nyttigt!! Jag önskar dig en fin helg och en stor kram till dig.
Annika Olsson

#2 - - Anneli:

Jag älskar både sensommar o höst men hade gärna haft lite "riktig" sommar tidigare.
Din blogg inspirerar o ger energi varje morgon som jag läser mellan frukost o äggplockningen.
Kram

Svar: Åhhh så kul att jag kan inspirera. Jag önskar dig en fin dag Anneli.(trodde jag svarat ... men svaret var putts väck)
Annika Olsson

#3 - - Anonym:

Fina bilder underbara Gyllebo sjön

Svar: Javisst är den fantastisk!! Kram och ha en fin dag.
Annika Olsson