Allmänt

Goa vänner och änglarna trumpetar.

Hejsan.
 
Kanske minns ni att maken min fick två stycken änglatrumpeter av våra söta grannar i våras.
Jag blev dess fostermamma och har skött dem som två små bebisar allt sedan dess. Nu äntligen tackar de mig med de mest bedårande blommor. Även om de inte riktigt tycks gilla vädret så är de fulla av svällande knoppar och blommor. Ljuvliga eller hur?
 

Trots bra med gödning och riklig bevattning så trilskas de lite och gulnar i bladen. Det kan bli så när vädret inte är på topp har jag läst ... eller gör jag något annat fel tro?
 

 
Visst är det härlig med goa vänner. Vänner som finns där i vått och torrt... och helst när det varit vått lite väl länge liksom...
Ett gott exempel på några av våra goa vänner är Sarin och Mårten.
 

I förra veckan var vi i "stan" och lunchade tillsammans med våra vänner. 
Jag älskar verkligen Sarin och hennes enkla, kloka syn på livet. Enkel thai-livstil helt enkelt, med så mycket klokskap som vi alla borde ta åt oss. Alltid med ett leende på sina läppar. Av henne har jag lärt en del bra knep att ta till när livet känns tungt.
Tack fina "Ang" för att du är du, och tack för ... "du vet vad" .... Kram ♥
... Mårten jag tycker om dig också såklart.
 

Så fick vi rejält med sallad med oss hem. Mårtens fantastiska sallad.
Blir ni sugna, så kan man köpa hans sallad på Orelunds Gårdsbutik. Gör det - den är jättegod!
 
 
Vår minsta lilla hund Lykke är en riktig tuffing. Hon vågar stjäla hundben från "den store Johnny him self", och sedan retas hon med sina två andra små kompisar. Oj, det ser sååå roligt ut och jag blir så full i skratt!
 
 
Mina läsare har ökat rejält under sommarn...
Mina läsare, ni alltså, har ökat och jag är jätteglad för det!!! Välkomna hit.
 
På facebook har jag nu en liten bloggsida, där jag delar mina inlägg. Ni som vill får gärna följa mig där.
Med tiden kommer jag nog sluta dela alla inlägg på min egen facebooksida för att skona alla de vänner som kanske inte alls är intresserade av att läsa på min blogg.
 
 
Dagens tänkvärda ord:
 
Att orka bry sig om
andra människor
trots att man har det
jobbigt själv, betyder
att man har ett hjärta.
Och det ska man
vara stolt över.
 
Det måste alltid finnas tid och plats för omtanke.
Hoppas ni får en fin dag.
Kram Annika
 
(bild stulen från Amandas snapchat ...f.låt Mando)