Allmänt

En ridtur i sommarkvällen.

Hejsan.
Tar ni vara på de ljuvliga sommarkvällarna som vi har nu?
Min dotter och hennes tre tjejkompisar träffades förra veckan och gjorde nog det mysigaste man kan tänka sig en ljummen kväll i augusti.
De red ut i skogen tillsammans.
 

Åhhh, det såg så mysigt ut när tjejerna satt upp på vars en nysadlad häst och gjorde sig redo för en lång, härlig tur i skogen.
Hade de haft en liten krake över åt mig, så hade jag mer än gärna hängt med dem. Jag hade kunnat svinga mig upp på en mulåsna, eller var som helst och bara följt med ...
 

Det är så roligt att se de här töserna tillsammans.
De har sedan de var mycket unga, hängt ihop och haft en massa kul tillsammans. Tre av dem har känt varandra ända sedan de dreglande satt i sina bajsblöjor hos distriktsköterskan på våra mammaträffar. Lisa har kommit in i bilden något senare, men det är som om de alla fyra är uppfödda tillsammans som en kull labradorvalpar.
Visst är det härligt när vänskap håller i sig genom åren.
 

En liten stund visade de upp sig och sina ståtliga hästar för mig och min kamera.
 

Sedan gjorde de helt om och skrittade sakta iväg bort mot skogsbrynet.
Finns det något vackrare än snygga töser på stiliga hästar ...
 

Jag och Stefan drog hem till vårt Gyllebo.
Just nu blommar rosorna så fint hos mig.
Stefan vilar mycket om dagarna. Han är trött och sliten och jag tror att det tär på honom att inte få luft som vanligt.
 
 
Så har jag lyssnat klart på en ljudbok.
Lite otippat kanske, men jag har faktiskt lyssnat på Harry Potters första bok, "De vises sten".
Jag har aldrig gillat de där Potter-filmerna, men så tänkte jag ge det en chans i alla fall.
Den var helt ok. Jag har lyssnat på den som en ljudbok, och med Björn Kjellman som uppläsare så kunde jag inte bli mer än fängslad.
Såklart blir det fler Potterböcker för mig nu. Och kanske är de där filmerna sååå mycket bättre nu!
 

Dagens tänkvärda ord:
 
När jag var liten kändes läggdags
som ett straff.
Idag känns det mer som att
jag vunnit på lotto.
 
Visst är det härligt att krypa ner i sin säng efter en hel dags arbete?
Helst i en renbäddad säng med väldoftande lite styva lakan och en mysig ljudbok i öronen.
 
... fast den här kvällen hade jag gärna varit uppe länge, länge och ridit med ut i sommarskogen ...
Kram på er
Annika
 
 
 
 
 
#1 - - Yvonne i Järrestad:

Go'morron!
Töserna hade det säkert underbart, djur och människa i fint samspel. Härligt att se!
Du gör helt rätt, ge böckerna en chans. Så mycket bättre än filmerna!
Det ser ut som att vi kommer att få en fin och solig måndag. Vi får göra det bästa av dagen!
Må så gott! Kram / Yvonne

Svar: Ja, nu har jag även sett den första filmen, och såååå mycket bättre den var när man läst boken först!. Ha en fin, härlig dag Yvonne och kram på dig.
Annika Olsson