Allmänt

Mina tre lyckopiller. #HappiChallenge

Hej kära läsare.
 
 Först ... tack för att ni hängt med på alla mina #HappiChallenge inlägg här på bloggen.
Tack ♥
 
Nu har vi kommit fram till sista dagen av tävlingen, och jag vill då passa på att lyfta fram mina egna lyckotjejer, mina energikickar och närmaste tre vänner. Mina egna döttrar. De tre små personerna, som gör mig mest lycklig i livet.
De är precis som alla andra döttrar såklart, varken bättre eller sämre än någon annans, men för mig är de ALLT.
  (sluta sura nu Stefan, du vet att du betyder lika mycket såklart)
 

Självklart har mitt liv med dem varit precis som för alla föräldrars liv med barn - en färgkavalkad av känslor.
Allt från arga, irriterade, oroliga känslor till sentimentala, glada, stolta och djupt kärleksfulla känslor.
De är mig alla tre så innerligt kära.
 

Jag vill passa på att berätta för dem hur mycket de betyder. Hur värdefulla de är. Oavsett vad de presterar, oavsett vad de gör, så länge de gör sitt bästa och så länge de gör det som deras hjärtan brinner för så är de bäst i hela världen.
 

Ja, detta är mina älskade töser som jag vill ge lite extra uppmärksamhet i detta inlägg.
 
Jag hoppas att ni alla har någon i ert liv som också betyder såhär mycket för just er. Även om det kanske inte är barn så kan det ju vara någon annan person. Kom ihåg att ge de personerna lite extra uppmärksamhet och berätta att de är betydelsefulla i just ert liv.
 

Mitt budskap med detta inlägg är att ta vara på de som står er nära. Beröm och visa uppskattning, det kostar ingenting.
 
Mina tankar om beröm ....
Var snar till beröm.
Med snälla berömmande ord kan man lyfta någon annan till en högre höjd, en bättre version av sig själv. På samma sätt är det med nedvärderande och klagande ord, de kan sänka någons självförtroende och självkänsla  totalt.
Var mer noga med att berömma någons personlighet än någons prestation.
 
På sociala medier skrivs det så mycket hur alla vill bli behandlade. Hur andra ska vara mot dem själv. 
Jag vill istället tänka tvärtom - hur ska just jag behandla människor i min närhet så de mår bra. Jag tror det blir som ringar på vattnet. Automatiskt blir jag själv bemött på samma vis.
 
Dagens kloka citat:
"Bästa sättet att göra barn snälla är att göra dem lyckliga."
 

Mina tre töser. Som jag älskar er. Med er har jag aldrig tråkigt och för det vill jag tacka er.
Tack Andréa, Amanda och Emmy, för att ni är just NI ♥
 
 
Och tack till Blogg.se för att ni med denna tävling fick oss som deltog, utmaningen att sätta lite extra fokus på glädje, kärlek och positiva saker här ute på nätet.
Själv kommer jag fortsätta att lägga mer krut på de glada inläggen istället för de tråkiga.
 
Tack alla fina läsare som tryckt på det lilla gillahjärtat och skrivet kommentarer. här och på facebook.
Vill ni så ses vi igen.
(....jag finns ju här även i fortsättningen med mina tankar, bilder och babbel)
 
Kram Annika
 

... ja såklart ... Stefan, han är mitt livs kärlek ... men han förtjänar ett alldeles eget inlägg en vacker dag.
 
 
#1 - - Tina:

Jag skriver bara så här <3 <3 <3

Svar: Tack min fina vän. Kram på dig.
Annika Olsson

#2 - - Anonym:

Annika du är en sann vän.Får man älska andras barn? Ja jag tycker du tillhör mina närmaste efter min familj. Tack för dina kloka ord. Kram moster.

Svar: Tack min fina moster. All kärlek är bra kärlek och får älska precis vem man vill. Ha nu en bra dag. Jag älskar dig ♥ Kram.
Annika Olsson

#3 - - Lene:

Fina flikor. Bra fotograf. Kram

Svar: Tack Lene. Tjejerna är söta, men inte alltid så villiga modeller .... Kram och ha en fin dag.
Annika Olsson

#4 - - Emmy:

Mamma <3

Svar: Memsis ♥
Annika Olsson

#5 - - Elin:

Men så fint inägg!!

Svar: Åhhh tack ska du ha Elin. Kram på dig.
Annika Olsson

#6 - - Anneli O:

Så vackert skrivit - ja visst är det så, våra älskade fina barn som just precis som du beskriver det, inte är bättre eller sämre än andra men för oss mammor ( o pappor ) ALLDELES ALLDELES perfekta o underbara o VÅRA.
Kram

Svar: Ja visst är det så Anneli. Det kostar så lite att be dem lite bekräftelse, men det betyder oerhört mycket. Jag önskar dig en fin dag och underbar helg. En stor kram.
Annika Olsson