Allmänt

Än njuter vi av ljumma vindar.

Kära Blogg
Jag tjatar på om vårt otroliga väder. Alldeles fantastisk. Visserligen är morgnarna lite kyligare, men ännu kan jag njuta av min lunch i solstolen ute vid poolen.
 
 
Vi har bytt foder åt Johnny, och även börjat med en rejäl dagsdos laxolja. Såklart får lilla Molly också lite välsmakande olja. Omega 3 kan aldrig skada. Redan tycker jag mig märka en viss förändring av Johnnypågens mående. Han verkar lite piggare och har liksom fått lite mer bus tillbaka. Jag håller mina tummar hårt för att det kommer att räcka med detta för att få honom frisk igen. Via telefon upplyste Andréa mig om att man alltid kan operera bort klorna. Hmmm ... Det skulle inte vara värre än att amputera något annat sa hon - ja, det är väl så en blivande kirurg resonerar. Med rätt inställning är allt tydligen möjligt. Fast nu har jag inte riktigt en kirurgs lön, och jag antar att det där inte är gratis.
 
 
Hösten har också börjat göra sig påmind i min trädgård. Det mesta har torkat och sakta börjat vissna ner. Men jag har någonting alldeles fantastiskt i år. Det är min vita klematis. Aldrig någonsin har den blommat som i år. Magnifika jätteblommor.
Även en liten söt ros blommor troget. Det är egentligen en liten krukros för inomhusbruk som jag fick när jag fyllde 50. Jag fick den av Madde, och jag blir så glad när den ännu vill överleva.
 

På dagens matsedel stod det fisksoppa. Nu var det kanske inte riktigt soppväder, men jag hade längtat så länge efter den ljuvliga "Soppa Marin" som mamma Ingrid brukade göra. Det var precis lika gott som jag förställt mig.
 

Dagens tänkvärda ord:
 
Våga säga nej lite oftare till sådant du inte vill.
Våga säga ja lite oftare till sådant du vill,
 
Kram och Hejdå Bloggen
 
 
 
 
#1 - - jag:

Soppan såg god ut ,
och din klematis helt underbar.
Och Johnny har hittat en leksak såg jag.
I morgon ska jag in till Ystad håll tummarna ;)

Svar: Åhhh är det var jag tror ... jag håller tummarna.Soppan hade du gillat, fast utan tomatpurén.
Kram kram
Annika Olsson