Allmänt

Gräsänkan i "di röa" gummistövlarna.

Kära Blogg
I gegga, lera och gjyttja klaffsar jag runt i mina röda gummistövlar. Hoppar lite i några vattenpölar. Det luktar starkt av multnande löv och grenar. En tung doft av jord. Jag älskar det!
 
 
Stefan har åkt iväg till Småland för att jaga några dagar, och jag håller ställningen här hemma.
Jag har tyvärr fått påbackning och förstår att jag måste bättra mig. Jag måste bli en mer deltagande jägarhustru.
Det har kommit klagomål över att jag inte är mer intresserad och delaktig i makens intresse. Jag glömmer tex att fråga saker som, "blev det något"?, "vad sköt du"?, "hur många blev det"? .... osv.
Nu måste jag öva mig i helgen så jag är till belåtenhet när han kommer hem igen.
I gengäld önskar jag att han i rättvisans namn tittar upp från sin kvällstidning, intresserar sig och ställer samma frågor till mig, när jag varit på pistolskjutning i hemvärnet....
Nåväl .... skitjakt på dig, Stiffe!
 

Dagens citat:
 
När man tänker för mycket
kan man ibland skapa problem
som inte fanns där från början.
 
Kram och Hejdå Bloggen