Allmänt

Den första advent 2016.

Kära Blogg
Min vecka har varit så fylld med känslor, så jag kände mig lite frånvarande och overklig när jag den här söndagskvällen sjönk ner i soffan för några få minuters avkoppling.
... kulting, fästing, flykting kätting, fyrfoting, geting ... allting eller ingenting ... det är alla ord som slutar på TING. Ting som den fantastiska lilla butik heter, butiken som nu har sålt sin sista pinal.
"Vemodigt men också en lättnad", skrev Camilla på en kartongbit och glittrade med sina vackra ögon medan leendet lekte i hennes mungipor som alltid.
Tack Camilla, Jonas och Annelie för att jag fick dela den oförglömliga veckan med er ♥
 

Hemma hos oss har hela julen kommit fram i ett enda nafs. Eftersom jag och töserna ska ut och resa halva december månad, så tyckte jag att det liksom var lika bra att "jula" till det ordentligt.
Töserna samlades i Gyllebo den här första advent för att mysa, dricka glögg och må gott.
När tre töser av samma skrot och korn träffas, så blir det på något vis en särskild uppsluppen stämning. En stämning som jag älskar.
 

Kvällens "to-do" var att boka hotell i Mexico. Vi delade upp oss i två gäng och letade upp vars fyra alternativ. Sedan röstades det mest tilltalande alternativet fram. Andréa fick lite skönhetsvård och jag stapplade i säng.
 
 
Dagens ord:
Jag är helt borta!
Ska gå och hitta mig själv.
Om jag skulle dyka upp
innan jag kommer tillbaka,
så snälla be mig att stanna
kvar och vänta ...
 
Kram och Hejdå Bloggen
 
 
p.s Min vackra ljuskrona med murgrönan i har Stefan köpt i butiken Ting.
 
#1 - - Tina:

Underbart att se alla dina töser.
Jättefin ljuskrona , bra val, du Annika jag har hittat dej <3

Svar: Hahah... kram ♥
Annika Olsson