Allmänt

En fullspäckad helg med familjemys, byggnation och lite shopping.

Kära Blogg
 
Det var den sista helgen i maj och vår natur stod som frodigast och grönast.
Jag var ganska härsken på Herr Bock som varje morgon hade satt i system att äta upp mina penséer utanför grinden till vår trädgård.
Nåja, stilig är han.
 

Vår elektriker har varit här och hjälpt oss lite igen.
Hela köket hade plockats ner och jag fick göra plats lite provisoriskt för det viktigaste i tvättstugan.
Jag låtsades att vi bodde i en husbil och då kändes det lite - pyttelite - lättare.
Ja, nu kan det nog inte bli mycket rörigare i vårt hem ...
 

Jag har varit med Amanda på shoppingtur i Malmö. Det blev inga stora inköp, men mysigt hade vi.
 
 
När man inte har något kök, då får man passa på och gå ut och äta.
En kväll var vi på pizzerian i Kivik. Mumsigt värre.
 

När man är i Kivik, då kan man passa på att köra ner i hamnen och köpa glass ... det gjorde vi!
 

Amanda som utbildar sig till hudterapeut behövde någon att träna sminkning på.
Såklart ställde jag upp.
 

Vi har motionerat den här helgen.
Jag, Amanda och vovvarna.
 

När man inte har något kök, då är det en höjdpunkt när dottern erbjuder att vi är välkomna till henne och kocka kvällsmaten tillsammans. Tack Amanda.
 Enkelt, gott och mysigt.
 
 
Så vill jag passa på att tacka alla mina tre döttrar som kommit ihåg mig på Morsdag.
Tusen tack älskade töser - ni betyder allt för mig ♥
 
Såklart har mina tankar gått till min egen mamma Ingrid också idag.
 

Dagens citat:
 
Överlämna dig till det som är.
Släpp taget om det som har varit.
Ha tillit inför det som komma skall.
 
Kram och Hejdå Bloggen