Allmänt

Städa, städa varje fredag ...

Kära Blogg
Nja, städa varje fredag är nog en sanning med modifikation. Men just den här fredagen blev det lite mer ordentligt.
Men först gick vi ut på tur.
 
 
Någon har börjat mata rådjuren i vårt område. Alldeles vid vår postlåda har de sin foderplats. När jag återvände hem, hade en stor flock rådjur samlats. Tyvärr hade jag inte den ordentliga kameran med, men en suddig liten bild blev det ändå.
 

Sedan var det städning. Varenda millimeter golv i stugan städades och torkades. Ljuvligt. Det finns inget härligare än doften av nysåpade trägolv.
Jag hade köpt en söt liten primula till vårt köksbord. Jag älskar dessa vårblommor. Ute blommade mina julrosor. Fantastiska blommor. Så lite som behövs för att jag ska må lite extra gott.
 

Som fredagsmys blev det helstekt kyckling med alla tillbehör och lite kärleksmums till kaffet.
 

Efter en hel vecka med lilla hunden Snow, var det så dags för henne att åka hem igen. När Amanda kom för att hämta henne blev det som alltid stor cirkus. Det utbryter liksom ett stort vilt glädjerus bland alla djuren här i Gyllebo. De får helt enkelt glädjefnatt. De vet inte till sig av glädje och stormar som orkaner runt i huset. De drar och sliter i strumpor och sina leksaker och jag har fullt upp med att hålla ordning på alla.
Det var allt lite sorgligt att Snow åkte hem. Hon hade blivit en del av vår flock och hennes plats blev nu tom. Men vi ses snart igen såklart.
 
Puss på er min hjärtan.
Dagens citat:
I samma stund som vi blir föräldrar föds en kärlek i våra hjärtan som vi bär med oss hela livet.
 
Kram och Hejdå Bloggen