Allmänt

Julfirande i Mexicansk stil.

Kära Blogg
Vardagen har trängt sig på och min dygnsrytm har återigen börjat kännas mer normal. Den karibiska tiden har så smått flytt från min kropp nu.
Vi har haft påhälsning av en storm vid namn Urd. I vanlig ordning har dassen vid sjön blåst omkull bara de säger ordet "storm" på TV.n ... fast det gör det nästan av en stilla sommarbris också, tycker jag. Stormen Urd märktes för övrigt inte så mycket hos oss.
 

Vi har haft lite julfirande med töserna här hemma i Gyllebo. Istället för julmat blev det tacos på riktigt. Ja, mycket kunde de laga, de där mexikanarna, men inte goda tacos.
Vi hade lite enkel julklappsutdelning och en mysig kväll.
Jag vill tacka för den härliga present jag och Stefan fick. De åtråvärda biljetterna till Johan Glans nya show. Jag säger bara WOOWWW, va kul!
Tack älskade ungar ♥
 

Så blev jag påtvingad en ny frisyr och på ett kick blev jag väldigt lik en av mina döttrar. Stackars, stackars Amanda ...
 

Tack Petra Mede ♥
Ja, jag måste skriva några ord om min stora idol.
Efter en tid med ökad värk i rygg/höfter/ben, trollbands jag vid TV:n en kväll i jul, då det sändes ett program som heter "Min sanning" . I det här programmet satte Petra Mede ord på allt som jag själv tänkt, allt som jag känt och allt som så väl stämde in på mig själv. Att begära att alla andra ska vara insatta och veta allt om min problematik är inget jag alls kräver eller förväntar mig, men för mig själv var det oerhört skönt att höra någon sätta ord på allt det som jag själv inte kunnat formulera. Att höra någon annan beskriva hur det är att ha nervsmärtor och inte bli trodd eftersom skiten inte syns utanpå.
Så återigen, tack Petra!
 

Dagens tänkvärda ord:
Det vackra inom dig lyser mycket starkare
när du bestämt dig för att du duger precis som du är!
 
Kram och Hejdå Bloggen