Allmänt

Årets sista dagar.

Kära Blogg
 
Årets sista dagar har rullat på som vanligt här i Gyllebo.
 

Det har mest varit jobb för oss. Det sista slitet med ROT-avdrag som kunder ska hinna ta ut. Ett inbrott på en byggarbetsplats och allt annat småpyssel som krävs för att världen ska snurra på hos Hantverkarns.
Skogspromenader har det också blivit - såklart!
 

Så här på årets sista dag tänkte jag göra en enkel summering av mitt år 2016.
 
Mitt bästa 2016:
  1. Mina döttrar .... Andréa blev veterinär, Amanda blev hudterapeut och Emmy återvände med livserfarenheter från Australien.
  2. Stefan fyllde "gubbe" och jag fick världens bästa morsdagspresent av Amanda.
  3. Jag började träna nosework med Molly och yoga med mig själv.
  4. Familjen fick tillökning i form av lilla "Grådvärgen" Lykke
  5. Ett härligt spa med en älskad väninna.
  6. Vi renoverade hela huset och fick en "ny" stuga.
  7. Jag hade nästan två veckors sammanhängande semester och åkte då till Mexico.
  8. En sommar då vädret visade sig från sin absolut bästa sida.

Mitt sämsta 2016:

  1. Min värk som hindrade mig från att deltaga i mina älskade militärövningar.
  2. Stefans njursjukdom som kom tillbaka med dubbel verkan.
  3. Jag fick ingen löneförhöjning ... inte i år heller.
  4. Vår renovering som blev sååå mycket dyrare än budgeten.
  5. Sjukvården för min egen del. 
  6. Att plötsligt få svårt för att fotografera pga. av ryggen
  7. Mina fötter som också började göra ont.
  8. Den ständiga saknaden av mina döttrar.

 

Japp, en blandning av gott och ont - sött och salt - så som ett år brukar vara.

Fast jag upplever att MITT år 2016 varit lite drygare och tråkigare än vad ett år ska vara. Så nu hoppas och förväntar jag mig ett hejdundrande år 2017!

 

 

Dagens tänkvärda ord:

Vi tar foto för att ha en returbiljett till stunder

som annars skulle vara borta.

 

Ett riktigt gott slut och hejdå Bloggen

 

 

 

 

#1 - - Sulle:

Ja nu hoppas vi att 2017 blir ett friskt och glatt år❤️önskar dig och Stefan ett trevligt avslut på detta året🌟Kramar från oss

Svar: Det kommer nog att bli ett toppenår ... vi får se till att göra det bra Sulle,Kram till er alla♥
Annika Olsson

#2 - - Anonym:

Visst är det så sött och salt,Ännu har jag inte hört någon som tyckte 2016 var bra.Vad stor Lykke har blivit. Nu önskar jag DIG och STEFAN ett GOTT NYTT ÅR!!!!

Svar: Nu ser vi fram emot ett underbart år 2017, och jag ska själv försöka att bara minnas goda och bra saker. Jag önskar dig och "de dina" också ett riktigt gott nytt år!
Annika Olsson