Allmänt

Över stock och sten, på en huppegupptäcksfärd.

Kära Blogg
Morgonens runda gick på åsstigen. En slingrande stig som går upp och ner, över stock och sten.
 

Jag tänker alltid när jag går där, att om jag hade varit 10 år och haft min orangefärgade minicykel, då skulle jag älskat att utmana mig själv och cykla på den där stigen. Nerförbacke, uppförbacke, gupp och hopp. I flygande fläng, med håret fladdrande på ryggen. Det hade varit hur kul som helst. Nästan som i Alunbruket, fast utan dansbana då förstås.
 
 
De vackraste svamparna i skogen är såklart röd/vit flugsvamp. Så ser svampar alltid ut i sagorna. Jag bara älskar dem. Men en annan svamp som nästan tar priset är porslinsskivling. De är så underbart vackra där de står tillsammans och glänser i sin klunga.
 

Den här dagen lämnade jag blod för 48:e gången. Jag brukar aldrig märke någonting av det där. Förra gången jag varit på blodcentralen, glömde jag bort att jag precis blivit av med en halv liter blod och gav mig ut på en mils springrunda. Jag tyckte att jag kände mig trött och märkligt seg den där rundan, tills jag kom på att det kanske inte var så konstigt. Den här dagen hade jag lite sämre blodvärde en vanligt, så nu är det järn som gäller.
 

Stefan var på jakt på kvällen. Jag fick egentligen följa med om jag ville. Jag valde en lugn hemmakväll med de bästa den här gången.
 
 
På facebook cirkulerar just nu en utmaningen om att lägga upp gamla foto. Åhhh vad kul att dyka ner i sitt gamla arkiv. Kanske ska jag lägga upp små inlägg med gamla bilder här, lite då och då!?... Vi får se!
 
 
Dagens kloka ord:
De flesta människor vill egentligen inte veta vad som är sant.
Det de vill är att ständigt försäkras om att det de tror, är sant."
 
Kram och Hejdå Bloggen.
 
 
 
#1 - - Monne😊:

Tack för denna gången❤️

Svar: Tack själv kära du och kram.
Annika Olsson