Allmänt

Vad en liten gumma kan gno.

Kära Blogg.
 
Nu stundar det några viktiga högtidsdagar. Närmast i tiden är det Mors Dag. Viktig dag!
Jag tycker att jag vill ha det lite städat och välordnat hemma då. Nu är jag ingen direkt pedantisk människa. Var sak på sin plats vill jag förstås ha. Dammtussar under sängen kan jag leva med, men det ska inte knastra alldeles för mycket under fötterna när man tassar omkring inomhus. Ja, sån är jag och så vill jag ha det.
Eftersom min rygg inte tål att jag utför för mycket städrörelser just nu, hade Stefan lovat heligt och dyrt att hjälpa till med detta. Nu hade han ju så rysligt viktiga saker att uträtta hela förmiddagen, så jag får väl säga att jag själv fick göra det mesta....
Mor Karin är en fin människa, men jag tycker nog att hon missade något där i barnuppfostran med sin yngsta son...
 

Efter en hel dag i skurkärringens tecken, linkar jag nu runt som en skadskjuten kråka. Men det hindrar inte att jag ändå njuter av alla underbara blommor som  står i sin fulla prakt i trädgården just nu.
 
Rosenskäran ....

Underbara nejlikor ...
 
 
Rhododendron med den ljuvliga färgen ...
 

En azalea i samma underbara färg ...
 

En näpen studenknapp ...
 

Min övervintrade kärlekspelargon ...
 

Så har vi den där överlevaren som Stefan var nära att ta död på när jag var på min resa på Bali. Av någon övernaturlig förklaring lyckades han återuppliva den stackars växten igen lagom till min hemkomst, och tänk, nu blommar den som aldrig förr ...
 

Ja, se blommor, det är mitt liv de!
 

Med en bild från vår regniga joggingrunda i morse säger jag Hejdå Bloggen.
Och hörni, glöm nu inte era mammor i morgon.
Själv hade jag önskat att de hade besökstid i himlen.
 

"Den dumme städar och städar, geniet behärskar kaos."