Allmänt

Med Molly hos svärmor Karin på Kivik.

Kära Blogg
Det har varit en lite "trött" söndag idag. fast det hör ju till när man festat loss dagen innan.
I förmiddags var vi hos svärmor Karin och presenterade lilla Molly. Jag tror det blev kärlek på direkten.
På hemvägen tog vi en tur ner om hamnen, det blev en glass i kiosken och en bild på en "ålakråga" (storskarv) som satt på sitt karakteristiska sätt med vingarna rakt ut. Förr trodde man att det var ett varsel om någons död. Jag tror att de bara är svettiga under armarna och behöver lufta sig.
 

Jag tycker att det märks att vår  katt Judith har vildkattsgener i sig. Hon går alltid sin egen väg och är klokare och smartare än man kan tro.  Jag tycker att hon är en så himla vacker katt. Så speciell för oss och så älskad.
 
 
Idag hittade jag en död, nykläckt liten fågelunge. Den var inte större än att den hade fått plats i en fingerborg. Jag vet inte riktigt vem av alla våra fågelpar som saknar en unge, men de verkade alla ha fullt upp i sina bon, så ungar har de ändå.
 

Dagens ord:
 
"En fågel som sitter i ett träd är aldrig rädd för att grenen ska brista, därför fågelns tillit är inte på grenen utan till sina egna vingar. Lita alltid på dig själv."
 
Lite trött säger jag kram och Hejdå Bloggen.