Allmänt

Möter du en groda på livets stig, nyp den i örat och tänk på mig.

Kära Blogg
Min trädgård är full av vackra fjärilar som liksom vill suga ut det sista ur den underbara sommaren. I skogen hoppar tusentals små söta grodor runt. När jag och hundarna går där på vår stig, så gäller det att tassa försiktigt fram. Dagens tur gick över åsen. Gräset och marken var våt och doften var tung av murkna löv och mossa. Ljuvligt.
 

För ett par dagar sedan när jag pratade med pappa Kurt i telefon, sa han att nu var minsann sommaren slut, över och förbi. Han brukar vara sådär dramatisk. Själv tycker jag nog allt att där finns en smula sommar kvar. I alla fall gick det att ta sig ett nakenbad i poolen även om himlen emellanåt såg lite hotfull ut.
 

Utanför vår trädgård vimlar det av stora maffiga vinbärssniglar. Jag bara älskar dem. De är så vackra på något vis. Däremot hatar jag dessa bruna, fula mördarsniglar som bara liknar bajskorvar med spröt.
 
 
När det är fredagkväll tycker jag att man kan mysa till det lite extra. Emmy skulle jobba natt och Amanda kom hem från sin första skolvecka i Malmö. Det fick bli fest på våfflor med sylt. En fantastisk fredagkväll med andra ord.
 

Dagens kloka ord:
"Om ett barn inte kan lära sig på det sätt vi undervisar, kanske vi ska undervisa på det sätt som barn lär sig på."
 
Kram och Hejdå Bloggen
 
 
#1 - - Monne:

Åh dagens själavård att läsa om er o se er❤️ Det är ett paradis uppe hos er i Gyllebo😇Älskar er. Vi ses. Kram Monne, underbara bilder👍

Svar: Massor av kärlek till alla er från alla oss. Kramiz.
Annika Olsson